Frågor & svar

Hur får jag mina biljetter? Hur får jag mina biljetter?
När får jag mina biljetter? När får jag mina biljetter?
Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"? Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"?
Vad menas med att "turen startar vid hotellet"? Vad menas med att "turen startar vid hotellet"?
Finns det barnbiljetter? Finns det barnbiljetter?
Behöver jag visa ID när jag byter in och hämtar mina biljetter? Behöver jag visa ID när jag byter in och hämtar mina biljetter?
Vad sker om jag inte kan använda mina biljetter? Vad sker om jag inte kan använda mina biljetter?
Vad innebär avbeställningsskyddet? Vad innebär avbeställningsskyddet?
Frågor och synpunkter Frågor och synpunkter

Hur får jag mina biljetter?

Alla våra biljetter skickas till din e-post adress som en bifogad PDF-fil. Dessa vouchers/e-biljetter (e-tickets) ska du skriva ut och ta med till Los Angeles, där du ska uppvisa dem hos vår lokala agent eller vid entrén till evenemanget eller vid den angivna mötesplatsen för ditt arrangemang exempelvis ditt hotell. Det är mycket viktigt att du noga läser all information som står skrivet på din PDF-voucher/e-biljett.
Åter till frågor & svar

När får jag mina biljetter?

Alla biljetter (voucher/e-biljett) som inte är "på förfrågan", skickas automatiskt och omgående till din e-post adress efter det att du har slutfört din bokning och betalningen är godkänd. Om dina beställda biljetter är "på förfrågan", så skickas de till din e-post adress så snart vi mottagit en bekräftelse från Los Angeles, vilket normalt sker snabbt, vanligtvis till nästa arbetsdag.
Åter till frågor & svar

Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"?

Till vissa arrangemang, särskilt för turer där det ingår lunch eller middag, behöver vi få beställningen bekräftad från arrangören i Los Angeles. Detta sker normalt mycket snabbt och vanligtvis inom 48 timmar (ej helg eller helgdag). Rent praktiskt skickas dina vouchers/e-biljetter till din e-post adress så snart din bokning "på förfrågan" är bekräftad från Los Angeles och din betalning är godkänd. Om din bokning "på förfrågan" inte blir bekräftad (vanligtvis vid utsålda arrangemang), så skickar vi dig ett e-post meddelande där vi informerar om detta, och om möjligt erbjuder er alternativa datum. Om din bokning "på förfrågan" inte blir bekräftad dras naturligtvis inga pengar från ert kort.
Åter till frågor & svar

Vad menas med att "turen startar vid hotellet"?

Till vissa arrangemang, särskilt våra sightseeing turer i och utanför Los Angeles, blir du hämtad vid ditt hotell. Denna service är inkluderad i priset. Du måste stå redo i hotellets lobby vid turens avgångstid. Alla bokningar där du blir hämtad vid ditt hotell eller bokningar med privat flygtaxi till/från ditt hotell, är bekräftade direkt, men det kan ta upp till 48 timmar innan du får din voucher/e-biljett. Vi väntar på ett ordernummer och/eller en pickup-tid från vår leverantör som ska skrivas på din voucher/e-biljett.
Åter till frågor & svar

Finns det barnbiljetter?

Ja, till många arrangemang och turer finns det barnbiljetter (CHILD). Det är viktigt att ni läser om åldersgränsen för varje enskild biljett typ eftersom åldersgränsen för barnbiljetter (CHILD) kan variera.
Åter till frågor & svar

Behöver jag visa ID när jag byter in och hämtar mina biljetter?

Till vissa arrangemang måste du visa ID kort när du uppvisar vouchern/e-biljetten vid entrén eller vid den angivna mötesplatsen. Läs noga instruktionerna på din voucher/e-biljett vad som gäller!
Åter till frågor & svar

Vad sker om jag inte kan använda mina biljetter?

Biljetter säljs utan återbetalningsgaranti, men kontakta oss via kontaktsidan på vår site om du inte kan använda dina biljetter. Ibland kan vi eller vår leverantör sälja biljetterna vidare till annan kund. Notera att om vi lyckas sälja biljetterna på nytt får du får tillbaka dina biljettutlägg minus våra och våra leverantörers bokningsavgifter.
Åter till frågor & svar

Vad innebär avbeställningsskyddet?

Avbeställningsskyddet kostar 5% av köpesumman. Du får tillbaka hela kostnaden, utan självrisk, om du som beställt biljetterna, någon nära anhörig (make, maka, barn, syskon eller förälder) eller någon i det sällskap som bokat drabbas av akut sjukdom, olycksfall eller dödsfall. Läs mer under fliken "kontakt".
Åter till frågor & svar

Frågor och synpunkter

Om du har frågor, synpunkter eller eventuella klagomål, vänligen kontakta oss via kontaktsidan på vår site. Notera att synpunkter och/eller klagomål måste framföras inom 14 dagar efter arrangemanget har ägt rum. Om vi får frågor och/eller klagomål efter denna tid kan vi inte garantera att vi kan hjälpa er.
Åter till frågor & svar

 

08-446 808 44 08-446 808 44 E-post E-post


Till kundvagnen